Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

02 mei 2012

‘Award stimulans om er iets moois van te maken’

NOORDWIJK – Zoover blijft bij haar standpunt dat Hotel Voor Even / Hotel De Branding het slechtste hotel van Nederland is. Marthijn Tabak, manager communicatie en PR verwijst hierbij naar de reacties op de website, die volgens hem ook van recentere datum zijn. ‘Er zijn voldoende recente beoordelingen om te constateren dat mensen niet helemaal naar hun zin hebben.’ Overigens is de laatste negatieve reactie van 12 september 2011.

Hij haalt uit: ‘Als je jezelf een hotel noemt, moet je een minimale kwaliteit kunnen bieden. Een medewerkster is langs geweest om te vragen of ze een kamer kon boeken. Ze heeft twee kamers gezien en besloot toen dat ze het niet aandurfde om de nacht daar door te brengen. Het is niet normaal dat vloerbedekking aan de grond vastgeniet zit. De bedden zijn slecht, want ze zijn maar 1,80 meter lang.’

Cynisme is Tabak niet vreemd: ‘Op het moment dat wij binnen kwamen, kwam er net iemand de kamer schoon maken. Of het puur toeval is, of dat ze het deden omdat we Nederlandse gasten waren, weet ik niet.’ Op de kritiek dat iedereen ongezien een beoordeling kan geven over een hotel, reageert Tabak: ‘In principe kunnen alleen de gasten hun commentaar geven. Bij twijfel vragen we om boekingspapieren.’ Het hotel wil graag dat de negatieve commentaren verwijderd worden, maar Zoover werkt hier niet aan mee. ‘Oude beoordelingen verwijderen we nooit. Vorig weekend zijn we langs geweest. Alles wat in de recensies staat, troffen we ook aan.’

Op de reactie van de hotelmanager dat je voor een prijs van 35 euro per kamer geen 5-sterrenkwaliteit hoefde te verwachten, reageert Tabak: ‘Bij heel veel hotels in Nederland krijg je een degelijke service voor een lage prijs. Je kunt soms voor 20 euro per nacht een heel degelijk uitziend hotel krijgen.’ Tabak is er niet bang voor dat het hotel de deuren moet sluiten: ‘Vorig jaar hebben we een hotel in Scheveningen uitgeroepen tot slechtste hotel. Sinds die tijd heeft dat hotel de kwaliteit verbeterd en haar best gedaan om er iets van te maken. Zie deze award als een stimulans om er iets moois van te maken.’