Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 juli 2012

‘We moeten elkaar wat gunnen’


LISSE – De inloopavond over het bestemmingsplan voor het CNB-terrein werd dinsdag 4 juli zeer goed bezocht. In de trouwzaal was het dringen geblazen om de opgehangen tekeningen te kunnen bekijken. Wethouder Bas Brekelmans (VVD) constateerde dan ook met plezier: ‘Het is hier lekker druk.’

Over het algemeen waren de inwoners positief over de nieuwbouwplannen en de komst van het Floralis Theater. Renske Zeinstra liet weten: ‘Het wordt een verbetering. Ik woon zelf in de Lisbloemstraat en mijn grootste zorg was dat de het aantal zonuren voor ons minder zou worden door de nieuwbouw. De nieuwe appartementen worden echter even hoog als de bestaande bouw. Ik vind dat het er heel mooi uit gaat zien. Daar komt bij, dat het theater en cultureel centrum een aanwinst is voor het dorp.’ Een kritische kanttekening had ze wel: ‘Nu is er al een tekort aan parkeerplaatsen en dat wordt met deze plannen niet weggenomen.’

Inwoner John Dolieslager is het eens met de opmerking over de parkeerplaatsen. ‘Veel mensen maken zich hier nu al zorgen over. Dat komt vooral door de komst van het theater: als er ’s avonds uitvoeringen zijn, is er een groot tekort aan plekken voor de auto’s. Maar zelf zie ik geen beren op de weg. Iedereen wil namelijk ergens wonen. We moeten elkaar wat gunnen en een beetje inschikken, zodat anderen ook kunnen genieten van een fijne woning.’