Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

08 september 2012

Inhoud brief Wakker Teylingen

TEYLINGEN - In een door Wakker Teylingen geschreven brief van 19 juli aan burgemeester Schelberg staat onder meer: ‘Het 50-tons bouwverkeer raast met 30km per uur over drempels waardoor de voegen uit de huizen trillen. De 18-meter lange vrachtwagen combinaties rijden zonder begeleiding achteruit de straten uit omdat ze niet kunnen keren. Wij moeten noodgedwongen onze kinderen tijdens deze vakantie gevangen houden in achtertuinen. Wij zijn verbijsterd en boos. Met een ongekende bestuurlijke hufterigheid worden de politieke blunders in het H&B bouw dossier in de doofpot gestopt en rücksichtslos wordt de veiligheid van de inwoners van onze wijk opgeofferd. Wij stellen vast dat u als eindverantwoordelijke voor de verkeersveiligheid alles laat gebeuren en in uw rol schittert door afzijdigheid. Wij vinden het onacceptabel dat u onze verkeersveiligheid bewust en onnodig opoffert om de blunders van de wethouders van de Zon en Stuurman te verhullen.’

De brief vervolgt: ‘Op 5 juli jongstleden is bekend geworden dat u heeft gesolliciteerd in Hengelo en daar per 1 oktober tot burgemeester zal worden benoemd. Wij vinden dat u de (morele) plicht heeft om voordat u vertrekt uw verantwoordelijkheid te nemen en zorg te dragen dat er voor bouwroute C verkeersmaatregelen worden genomen. Indien u deze verantwoordelijkheid blijft ontlopen zullen wij op een aantal gronden klachten tegen u indienen. Wanneer nodig zullen wij u ook na uw vertrek aan blijven spreken. Ook willen wij u erop wijzen dat, indien u blijft kiezen voor het bewust niet nemen van de u toekomende verantwoordelijkheid voor de verkeersveiligheid op de bouwroute en de levensgevaarlijke en onnodige verkeersonveilige situatie op de bouwroute laat voortbestaan, u naast persoonlijke klachten nog andere persoonlijke risico’s accepteert. Zo loopt u in het geval er een dodelijk ongeluk plaats vindt, god verhoede het, het risico aangeklaagd te worden voor ‘dood door schuld’. Daarnaast loopt u risico op persoonlijke aansprakelijkheid wegens (feitelijk) leidinggeven/nalaten. Hoewel u met dit laatste geschiedenis zult schrijven in Nederland hopen wij dat  u ervoor kiest uw verantwoordelijkheid te nemen en hiermee tevens deze kans/dit risico aan u voorbij laat gaan.’