HILLEGOM – De gemeente en bedrijven moeten zich ook richten op een betere regiomarketing. Dit pleidooi werd unaniem ondersteund door de politieke partijen. Juist door een betere afstelling van en samenwerking voor de regiomarketing, krijgt deze streek kansen op een groter deel van de rijksoverheidssubsidie, zo is de gedachte.
De politici volgen de stellingname van de ondernemers, die vinden dat promotie en marketing bijdragen aan de economische aantrekkelijkheid van de streek. Op die manier willen ook meer bedrijven zich hier vestigen en gaat het toerisme omhoog. Gemeenteraadslid Bovens (BBH): ‘Ons mooie dorp moet uit haar slaap gekust worden’
Zijn collega Van Trigt (CDA): Het imago van de Bollenstreek en de bestedingen in de Duin- en Bollenstreek dalen. Het college moet met de Bollen-6 gemeenten zo snel mogelijk overeenstemming krijgen over de aanpak van regiomarketing. Er is geen tijd te verliezen. Private partijen moeten zich enthousiast inzetten om de plannen tot een succes te maken.’
Wethouder Ton van Rijnberk liet weten dat hij zijn best zou doen, maar kon niet garanderen dat de regiomarketing binnen drie maanden een voldongen feit zou zijn. ‘Hier is geen overeenstemming over tussen de verschillende wethouders. Het oppakken moet samen met het bedrijfsleven gebeuren.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home