KAAG EN BRAASSEM – Een onderzoek naar de manier waarop de Omgevingsdienst West-Holland (ODWH) haar diensten uitvoert voor de gemeenten heeft zeer slechte resultaten opgeleverd. Toch peinst het gemeentebestuur er niet over om de contacten te verbreken, zo liet wethouder Ton van Velzen donderdag 28 februari weten.
‘We zien dit als een nulpunt en gaan kijken hoe verbeteringen ingezet kunnen worden’, sprak Van Velzen zalvend. ‘Er zijn een aantal verbeterpunten en die gaan we oppakken. De klanttevredenheidsonderzoeken worden jaarlijks herhaald.’
Toch is het gemeentebestuur niet over alle zaken tevreden, zo blijkt uit de ambtelijke stukken, waarin de ODWH nog steeds een slechte communicatie verweten wordt. ‘Het verbeterplan is opgesteld door de ODWH, zonder de gemeentes daarin te betrekken. Het was beter geweest om met de partners te verkennen welke oplossingen er zijn en niet direct vanuit de ODWH een voorstel te doen. De voorgestelde verbeteringen zijn hierdoor wat beperkt en onvolledig. Tevens komt dit de betrokkenheid van de gemeenten niet ten goede.
Kwamen de slechte resultaten als een schok? De wethouder: ‘Nee; nog voordat het rapport klaar was, waren we ervan op de hoogte dat niet alle zaken goed liepen.’ De ODWH wil haar activiteiten uitbreiden; hoe staat het gemeentebestuur hier tegenover. Van Velzen: ‘Ik zou zeggen: ga eerst alles in orde maken, voordat je breder gaat. Maar die keuze is uiteindelijk aan het bestuur van de omgevingsdienst.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home