Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

11 juli 2013

Overlastperikelen


OEGSTGEEST – Basisschool De Vogels is al een tijdje bezig met het nemen van maatregelen om de overlast van de kinderen te beperken, zo liet directeur Harriët Zuidgeest weten. Maar niet elke maatregel bleek even effectief.

Zo wilde de school dat de kinderen niet meer met ‘die harde leren ballen’ gingen voetballen en daarom werden zachtere ballen aangeschaft voor de leerlingen. ‘Maar die zijn al snel stuk gegaan’, aldus Zuidgeest. Kinderen worden ook erop aangesproken, als ze zich beter moeten gedragen, maar dat werd door een van de moeders niet bijzonder gewaardeerd. Ze beklaagde zich over een leidster van de SKOO: ‘Ik vind het heel vervelend dat de leidsters tegen mijn kinderen zeggen, dat ze niet op het schoolplein mogen komen. Zo erg misdroegen ze zich niet. Wel heb ik veel last gehad van kinderen in mijn tuin.’ Een buurvrouw vulde aan: ‘Wij hebben er last van als de kinderen met de appels van de appelbomen gaan gooien. Dan moeten die leidsters optreden.’

Overigens opperde gemeenteraadslid Rosdorff-Molevelt (LO) een nieuw idee om de jongerenoverlast tegen te gaan: ‘Ga hangouderen inzetten tegen de hangjongeren. Als buurtbewoners bij toerbeurt die hangplek gaan innemen, dan komen de jongeren er niet bij zitten!’