Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

11 juli 2013

Rumoer over rotondes

LISSE – Het werk van de Rotondespecialist, het bedrijf dat alle rotondes mooi zou moeten ‘aankleden’, heeft de politiek niet blij gemaakt. Fractievoorzitter Marius Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) stelde hier donderdag 20 juni tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur kritische vragen over.

Nieuwenhuis: ‘De rotondespecialist is aangetrokken om de rotondes aan te kleden. De rotondes op de N208 hebben me enorm teleurgesteld. Ik zag alleen tulpen van vorig jaar en verder een heleboel grofvuil en afval.’ Fractievoorzitter Cees Verburg (D66) sprak van ‘imagoschade’: ‘Voor de gemeente is dit een bijzonder slecht visitekaartje.’

Verantwoordelijk wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) liet weten ook niet blij te zijn met deze situatie. ‘We waren ervan overtuigd dat het uitbesteden aan de Rotondespecialist soepel zou gaan. Dat ging niet zo. Er waren communicatieproblemen met de provincie en de Rotondespecialist. In eerste instantie zei de Rotondespecialist dat ze ermee uit zouden scheiden, maar dat is opgelost. Maar het onderhoud heeft eronder geleden; dat geef ik toe. We pakken de rotondes weer op, dus ze gaan er beter uitzien. We gaan eerst kijken naar de voorwaarden die de provincie stelt met reclame-uitingen en dan gaan we aan de slag.’

Commissielid Hans Beelen (VVD) vroeg vervolgens nog om aandacht voor de Amaliarotonde: ‘Daar staat het onkruid metershoog’. Ook de reclamebordjes met de tekst ‘Recht is recht en krom is krom’ verbaasden de politici. Van Zelst liet weten: ‘Die bordjes komen van een mysterieus bedrijf dat de aandacht wil krijgen. Ik weet echt niet van wie dat komt. Ik neem aan dat de Rotondespecialist een adverteerder heeft gevonden.’