LISSE
- Sinds 1 mei worden de inwoners op het gemeentehuis alleen geholpen op
afspraak. Gemeentelijk communicatiemedewerker Lina Damo liet indertijd weten: ‘Wij kunnen op die manier dienstverlenend en bereikbaar zijn
op het moment dat het onze klanten uitkomt. Het voordeel voor de klant is dat
hij/zij niet meer hoeft te wachten. Deze nieuwe manier van werken maakt het
mogelijk om vooraf onze klanten goed te informeren over wat ze mee moeten nemen
voor de afspraak. Wij zorgen er voor dat de juiste ambtenaar aan tafel zit om
de klant te helpen. Wij verwachten dus dat we op deze manier onze
dienstverlening aan de klant verbeteren, al zullen ze in het begin aan de
nieuwe situatie moeten wennen.’
Het incident met Turenhout is overigens niet het eerste voorval.
Ook andere mondige inwoners zonder afspraak liepen door naar de balie om een
eenvoudig verzoek ter plekke afgehandeld te krijgen. En kregen hun wens
vervuld. Damo stelt hierover: ‘Op dit moment gaan we uiteraard soepel om met
inwoners die geen afspraak hebben. We proberen ze zo veel mogelijk toch te
helpen, maar de mensen die een afspraak hebben gaan voor. Het kan dus zo zijn
dat de balie nog onbezet is en iemand die geen afspraak heeft toch moet
wachten. Het is best denkbaar, dat je zonder afspraak toch binnen tien minuten
geholpen wordt. Er is geen
minimale tijd tussen het maken van een afspraak en de daadwerkelijke afspraak.
Als we straks tijden gaan blokken en er dus geen bezetting is op tijden dat er
geen afspraken zijn, verandert dit.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home