‘Het is net topsport’
ROELOFARENDSVEEN – Al
jaren behoort snacksalon De Schelp tot de top van de 5.700 cafetaria-achtige
bedrijven die Nederland rijk is. Op 28 oktober werden Theo enWilma Norder samen met hun team beloond met het mooiste wat ze kunnen bereiken: dee
eerste plaats in de Cafetaria Top 100. Dit prachtige resultaat is het gevolg
van jarenlang keihard werken, letten op de details en een team dat volledig op
elkaar is ingespeeld, zo laat Theo Norder weten.
‘Dat we tot de top behoren is niet onverwacht, maar we waren
wel verrast dat we de nummer één waren’, zo licht Norder toe. Ieder jaar
bezoeken mystery bezoekers van de Cafetaria Top 100 zijn bedrijf om een oordeel
te geven over de kwaliteit van de zaak. Dan gaat het onder meer om de kwaliteit
van het eten, snelheid van bedienen en de gastvriendelijke service. De top zes
bedrijven worden voorafgaand aan de uitverkiezing nogmaals bezocht door de
voltallige jury en de eigenaren worden in een vraaggesprek ‘gegrilld’. De
ondernemers moeten dan uitleg geven over alles waar ze mee bezig zjin, zoals
personeelsopleiding, maatschappelijk verantwoord ondernemen en kennis van de
markt.
Drie jaar geleden is snacksalon De Schelp grondig
gerenoveerd. Veel mensen zijn er al vaker geweest, maar voor de bezoeker die
voor het eerst binnenloopt, is de aanblik van De Schelp een aangename
verrassing. Het interieur oogt kleurrijk en vrolijk en her en der hangen
touchscreens voor bestellingen en vermaak. Norder legt uit, dat zijn zaak zo is
ingericht, dat de klanten ook op drukke uren snel geholpen kunnen worden. Dit
dankzij een aantal ‘stations’, waar
medewerkers vanaf één vaste werkplek in de zaak de klanten kunnen bedienen.
Norder deelt de eer graag met zijn personeel, maar zeker ook
met zijn schoonouders Martien en Ans Hogenboom. Zij zijn namelijk een dikke
kwart eeuw geleden begonnen met De Schelp. Over de prijs: ‘Het allermooiste is
dat we overtuigend op één staan. Alle bedrijven in de top 100 hebben minimaal
een 8,9 als eindcijfer. Dat is al ontzettend hoog.’ Volgens de regels mag De
Schelp drie jaar lang niet meedingen voor de top 100, maar komt het bedrijf in
de ‘Hall of fame’ te hangen. Aan de ene kant vindt de ondernemer dat toch
jammer. ‘De lijst mag geen doel op zich zijn, want dan zouden we ons werk
aanpassen op de eisen van de lijst. Maar we willen beoordeeld worden over de
manier zoals wij werken en zoals wij vinden dat het goed is.’
Het geheim van het succes is het feit dat het team zo
goed op elkaar ingespeeld is, informeert Norder. Het allermoeilijkste in een groep
is om alle neuzen dezelfde kant op te zetten. Het is net topsport en als het
lukt met het team, dan wordt kwaliteit geleverd. Klantvriendelijkheid en
service vereist de inzet van iedereen, elke dag weer. Bij ons wordt iedere
klant beschouwd als een potentiële mystery shopper.’ Voor meer informatie: www.schelp.nl.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home