Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 december 2013

Bollenstreek, Beleef het!

STREEK – De term ‘Duin- en Bollenstreek’ behoort binnenkort tot het verleden. Voortaan wordt alleen nog maar gesproken over de ‘Bollenstreek’, als het gaat om de dorpen Teylingen, Lisse, Hillegom, Noordwijk, Noordwijkerhout en Katwijk. Dit past in het streven om deze streek beter op de (toeristische) kaart te krijgen. Ook krijgt deze regio haar eigen merknaam, logo en huisstijl. Na tientallen jaren bakkeleien is dit de enige logische uitkomst, want de gemiddelde Chinees of Japanner zal het worst zijn, of de Keukenhof nou in Lisse, Teylingen of Noordwijk ligt. Aangekomen op Schiphol zal hij eerder tegen de taxichauffeur zeggen: ‘Keukenhof, Bulb region, please!’
Het college van burgemeester en wethouders stemde dinsdag 17 december in met de merknaam en huisstijl voor de Regiomarketing Recreatie en Toerisme van de Bollenstreek. Hoe dat er uit gaat zien, dat wordt pas in het voorjaar van 2014 bekend gemaakt. Wel is duidelijk, dat ‘we’ ons voortaan als volgt gaan presenteren naar de buitenwereld: ‘Bollenstreek, Beleef het!’. En met deze slogan moet de Bollenstreek gaan concurreren met andere gebieden die zich profileren, zoals ‘Brainpark Eindhoven’, de Veluwe en Biesbosch. Eerste aanspreekpunt in deze ontwikkelingen is Piet de Vries, coördinator Regiomarketing en onlangs benoemd tot meest invloedrijke Bollenstreker. De zes gemeenten hebben gezamenlijk 180.000 euro bijeengelegd (één euro per inwoner), om ‘Bollenstreek, Beleef het!’ op de kaart te zetten.