STREEK – De term ‘Duin- en Bollenstreek’ behoort binnenkort
tot het verleden. Voortaan wordt alleen nog maar gesproken over de
‘Bollenstreek’, als het gaat om de dorpen Teylingen, Lisse, Hillegom,
Noordwijk, Noordwijkerhout en Katwijk. Dit past in het streven om deze streek
beter op de (toeristische) kaart te krijgen. Ook krijgt deze regio haar eigen
merknaam, logo en huisstijl. Na tientallen jaren bakkeleien is dit de enige
logische uitkomst, want de gemiddelde Chinees of Japanner zal het worst zijn,
of de Keukenhof nou in Lisse, Teylingen of Noordwijk ligt. Aangekomen op
Schiphol zal hij eerder tegen de taxichauffeur zeggen: ‘Keukenhof, Bulb region,
please!’
Het college van burgemeester en wethouders stemde dinsdag 17
december in met de merknaam en huisstijl voor de Regiomarketing Recreatie en
Toerisme van de Bollenstreek. Hoe dat er uit gaat zien, dat wordt pas in het
voorjaar van 2014 bekend gemaakt. Wel is duidelijk, dat ‘we’ ons voortaan als
volgt gaan presenteren naar de buitenwereld: ‘Bollenstreek, Beleef het!’. En
met deze slogan moet de Bollenstreek gaan concurreren met andere gebieden die
zich profileren, zoals ‘Brainpark Eindhoven’, de Veluwe en Biesbosch. Eerste aanspreekpunt in deze ontwikkelingen is Piet de
Vries, coördinator Regiomarketing en onlangs benoemd tot meest invloedrijke
Bollenstreker. De zes gemeenten hebben gezamenlijk 180.000 euro bijeengelegd
(één euro per inwoner), om ‘Bollenstreek, Beleef het!’ op de kaart te zetten.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home