LISSE
– De manier waarop klachten over de openbare ruimte worden afgehandeld bij de
gemeente is voor veel inwoners ver onder de maat. De voornaamste reden hiervoor
is, dat het ict-systeem DECOS van de gemeente niet goed aansluit bij het
ict-programma waar De Meerlanden gebruik van maakt. Actie wordt ondernomen om
dit op te lossen.
Over DECOS laat een ambtelijk rapport
weten: ‘De registratie zelf verloopt goed, maar het blijkt lastig om daar
managementrapportages uit te genereren en ook de statusinformatie en de
beantwoording naar de klant gaat niet geautomatiseerd en kan beter verlopen.’
Voor 1 maart 2014 moet er een nieuw meldingensysteem zijn, dat ook door de
gemeenten Hillegom en Noordwijkerhout in gebruik wordt genomen. Dit systeem
heet ‘Perfect view’ en zal in eerste instantie een jaar als proef draaien. De verwachtingen dat de
proef goed zal verlopen, zijn hoog: ‘Perfect View zal ongetwijfeld een
vooruitgang zijn in de beantwoording naar de klant. Verder sluit het geheel aan
bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media. Ook zullen de
aanschafkosten laag zijn, omdat dit pakket al in huis is voor ‘verloren en
gevonden voorwerpen’.’ De vraag blijft echter, of ‘Perfect view’ wel gekoppeld
kan worden met DECOS. Ambtenaren krijgen een cursus om met ‘Perfect view’ te
gaan werken. De totale kosten voor het nieuwe systeem bedragen 4.400 euro.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home