JOEP
DERKSEN
WARMOND
– Meer dan 1.000 mensen bezochten woensdag 5 februari de 29ste
editie van de Horesca Horecavo Proeverij & Partydag. De horecatop van
Nederland ontmoet elkaar hier traditiegewijs net voor de start van het
strandseizoen. ‘Ondernemers aan de kust gaan nu hun kaart maken en de
leveranciers hebben daar op deze dag echt hun invloed op’, zo informeert Dave
Vegt, algemeen directeur van Horesca Horecavo.
De tennishallen van Dekker
Sport & Party (Veerpolder 14) werden in één dag omgebouwd tot een prachtige
beurshal en meer dan honderd standhouders toonden hun producten en lieten de
bezoekers gratis proeven. Er hing echt een feestelijke sfeer, want veel van de
aanwezigen kennen elkaar al jaren en de Proevery & Partydag is een
rustmoment in een hectisch jaar. Maar wel een rustmoment waarbij, vlak voor de
opening van het strandseizoen, goed zaken gedaan kan worden.
Door de jaren heen is de
beurs veranderd, zo informeert Vegt: ‘In het verleden was het doel om zoveel
mogelijk leveranciers naar deze beurs te krijgen en we waren blij met iedereen.
Maar de beurs is zo populair geworden, dat niet iedereen een plaats heeft
kunnen bemachtigen. Deze beurs gebruiken we als Horesca Horecavo ook om in
gesprek te gaan met de ondernemers. Om te bespreken hoe de zaken beter kunnen
gaan. Bijvoorbeeld door het aanbieden van een winnende combinatie; uitstekend
bedienend personeel, goede sfeer en heerlijke producten voor een aangename
prijs.’
Een mooi voorbeeld hiervan
is Copper, zo vindt Vegt. Dit restaurant met het ‘mooiste terras van Nederland’
verzorgt de bediening en versnaperingen tijdens de beurs. Ook hebben de
medewerkers van Horesca Horecavo zich dit jaar weer volop ingezet om van de
beurs een succes te maken. Vegt besluit over de beurs: ‘Wij willen een
verlengstuk zijn van de horeca en meerwaarde leveren. We zijn niet alleen
totaalleverancier van allerlei horecaproducten, ook leveren we uitstekende
service. Maar nu gaan we nog een stapje verder: we gaan met de onderemer in
gesprek hoe het beter kan. ‘ Hij geeft een voorbeeld: ‘We doen blinde
proeverijen met onze klanten, bijvoorbeeld met appeltaart. Dan nemen we vier
appeltaarten en mag de klant blind testen welke hij het lekkerst vindt. En dat
werkt, want als een restaurant een beter product op de kaart heeft, kun je er ook
meer voor vragen. Het gaat erom dat klanten enthousiast worden en terugkomen.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home