JOEP
DERKSEN
ROELOFARENDSVEEN
– Het college van burgemeester en wethouders heeft een nieuw
verkeersstructuuurplan (VSP) vastgesteld. Ten opzichte van het oude plan is
veel hetzelfde gebleven, maar ook zijn een aantal zaken gewijzigd. De nieuwe
gemeenteraad moet nog haar oordeel geven over het VSP.
In het oude plan werd nog
gesproken over de aanleg van nieuwe infrastructuur voor de ontwikkeling van
Braassemerland. Inmiddels is de oost-west verbinding (Braassemdreef) op een
haar na klaar, maar het college ziet af van het aanleggen van de noord-zuid
verbinding. De reden hiervoor is, dat het zuidelijke deel van Braassemerland de
komende jaren niet ontwikkeld wordt. Doordat deze verbinding komt te vervallen,
blijft de Kerkweg open voor alle verkeer, met uitzondering van vrachtwagens.
Ook blijft hierdoor de Floraweg de meest belangrijke route voor het afwikkelen
van het verkeer. Een maximum snelheid van 50 kilometer per uur is daarom
gewenst. Een mogelijke nieuwe verbinding tussen de Floraweg en Zuideinde zou
capaciteitsproblemen op het Noordeinde en Zuideinde verminde-ren. In de
toekomst zal gekeken moeten worden of dit een mogelijkheid is.
Ook de geplande knip op het
Westeinde wordt verplaatst; naar de westkant van het Westeinde, vlak bij de
aansluiting Alkemadelaan. Deze knip zorgt niet voor een verbinding voor auto’s op de Braassemdreef. Voorlopig wordt
het busverkeer niet geïntensiveerd, zo verwacht wethouder Jan Uit den Boogaard.
Hij sprak over de door velen gewenste verbetering van buslijn 56: ‘Als
Braassemerland voor meer dan de helft ontwikkeld is, zou dat voldoende
klandizie moeten opleveren om de bus er doorheen te laten lopen.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home