Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 maart 2014

Geen noord-zuid verbinding Braassemerland

JOEP DERKSEN
ROELOFARENDSVEEN – Het college van burgemeester en wethouders heeft een nieuw verkeersstructuuurplan (VSP) vastgesteld. Ten opzichte van het oude plan is veel hetzelfde gebleven, maar ook zijn een aantal zaken gewijzigd. De nieuwe gemeenteraad moet nog haar oordeel geven over het VSP.
In het oude plan werd nog gesproken over de aanleg van nieuwe infrastructuur voor de ontwikkeling van Braassemerland. Inmiddels is de oost-west verbinding (Braassemdreef) op een haar na klaar, maar het college ziet af van het aanleggen van de noord-zuid verbinding. De reden hiervoor is, dat het zuidelijke deel van Braassemerland de komende jaren niet ontwikkeld wordt. Doordat deze verbinding komt te vervallen, blijft de Kerkweg open voor alle verkeer, met uitzondering van vrachtwagens. Ook blijft hierdoor de Floraweg de meest belangrijke route voor het afwikkelen van het verkeer. Een maximum snelheid van 50 kilometer per uur is daarom gewenst. Een mogelijke nieuwe verbinding tussen de Floraweg en Zuideinde zou capaciteitsproblemen op het Noordeinde en Zuideinde verminde-ren. In de toekomst zal gekeken moeten worden of dit een mogelijkheid is.
Ook de geplande knip op het Westeinde wordt verplaatst; naar de westkant van het Westeinde, vlak bij de aansluiting Alkemadelaan. Deze knip zorgt niet voor een verbinding voor  auto’s op de Braassemdreef. Voorlopig wordt het busverkeer niet geïntensiveerd, zo verwacht wethouder Jan Uit den Boogaard. Hij sprak over de door velen gewenste verbetering van buslijn 56: ‘Als Braassemerland voor meer dan de helft ontwikkeld is, zou dat voldoende klandizie moeten opleveren om de bus er doorheen te laten lopen.’