Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 september 2014

Gemeente legt claim neer bij Provincie

JOEP DERKSEN
OEGSTGEEST – Wethouder Wendelien Tönjann (VVD) dreigt de Provincie Zuid-Holland met een fikse schadeclaim. Er is onrust ontstaan in de politiek vanwege plannen om gemaakte afspraken over het Hoogwaardig Openbaar Vervoer-net (HOV) aan te passen. Dan gaat het onder meer over de bushalte van het Biosciencepark en de plannen om dit HOV-net niet op het Centraal Station van Leiden aan te laten sluiten.
Commissielid Karin Rosdorff (LO) vroeg zich af: ‘Wat voor waarde heeft een HOV-net als die niet kan aansluiten op een Centraal Station; een belangrijke schakel in een keten met trein en bus? Heeft die HOV dan wel voldoende waarde en is het onze bijdrage dan nog wel waard? Tönjann stelde: ‘Ik zit er bovenop. Ik stel proforma de provincie in gebreke per 2021. Ik vond het splitsen van de bushalte een verslechtering van de route. Als er een verslechtering is met de afspraken die met de Provincie zijn gemaakt, komt  er een claim te liggen. Ik wacht een reactie van de Provincie af, maar we kunnen de gedeputeerde of haar opvolger houden aan het contract.’