Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 oktober 2014

Publiciteitsoffensief beïnvloedt wethouder niet

NOORDWIJK – Vorige week maakten de directeuren van Hotels van Oranje gebruik van een media-offensiefje om hun bouwplannen nogmaals te presenteren. Steeds meer bekruipt ondernemers namelijk de angst, dat het nieuwe college van burgemeester en wethouders zeer terughoudend is met het toestaan van nieuwe ontwikkelingen.
De  timing van het media-offensief was niet toevallig, zo bleek vorige week tijdens de commissie RBF. Wethouder Bakker informeerde de raadsleden dat hij vrijdag 10 oktober een gesprek zou hebben met het management van Hotels van Oranje. ‘Na dat overleg zullen we als college u informeren over wat er is uitgekomen en wat de vervolgstappen zullen zijn.’ Tevens verzuchtte Bakker ‘Trappelen is een aardige metafoor voor de situatie rondom Hotels van Oranje.’
Hij vervolgde: ‘We willen graag nog met hen van gedachten wisselen over de huidige situatie. We hebben de afgelopen maanden al eerder overleg gehad met Hotels van Oranje. Tijdens dit traject is er wel eens overleg met een jurist. De bedoeling is dat we zorgvuldigheid betrachten. Er is het afgelopen half jaar het een en ander gebeurt met betrekking tot de gemeenteraadsverkiezingen en de coalitiekoers. Het politieke en maatschappelijke draagvlak is misschien wel anders dan vóór de verkiezingen. We zijn heel benieuwd hoe Hotels van Oranje daar naar kijken. We moeten met elkaar in gesprek blijven om met elkaar tot het beste voor Noordwijk te komen.’