Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

02 januari 2019

GSM Shop Oegstgeest


,,Een telefoon kan niet doodgaan''

OEGSTGEEST – Je loopt door winkelcentrum de Lange Voort en plotseling, volkomen onverwacht, stuit je op een waar winkelpareltje; GSM Shop Oegstgeest. Bij binnenkomst wordt je hartelijk welkom geheten door eigenaar Omid Samsoor en zijn medewerkers Mehdi en de voormalige Syrische vluchteling Bashar. Het is druk in de GSM Shop Oegstgeest; continue lopen mensen binnen voor een abonnement, een nieuwe tweedehands telefoon, een hoesje of om hun huidige telefoon of iPad te laten repareren.

Joep Derksen

Omid is 26 jaar oud, maar is nu al mede-eigenaar van twee winkels. Ook in Wassenaar staat een telecomwinkel. Tien jaar geleden had hij niet kunnen voorspellen, dat zijn leven zo zou lopen. ,,Ik voltooide de studie Bouwkunde, maar in die crisistijd kon ik geen werk vinden, terwijl ik toch hoog gekwalificeerd was. Mijn neef in Harderwijk verkocht al telefoons en ik heb bij hem cursussen gevolgd en geleerd hoe je reparaties moet uitvoeren. Samen met mijn broer begon ik de telecomwinkel in Wassenaar; het was oorspronkelijk een kleine onderneming, maar werd een enorm succes.''

Vanuit de hele regio kwamen mensen naar Wassenaar om daar gadgets voor hun telefoons en iPads aan te schaffen, of een reparatie uit te laten voeren. Regelmatig kreeg Omid de vraag, waarom hij geen winkel opende in Oegstgeest. In eerste instantie wimpelde hij deze verzoeken af: ,,Ik was al druk genoeg.'' Tot hij in maart 2017 een hartstilstand kreeg. Hij kwam er bovenop, maar was in eerste instantie angstig. Depressief zelfs. Tijdens de zomermaanden, waarin hij tijd voor zichzelf nam en ging nadenken over het leven, besefte Omid: ,,What doesn't kill you, makes you stronger. Na de zomer stond ik zo sterk in mijn schoenen en dankzij die hartstilstand kreeg ik enorm veel zelfvertrouwen. Ik besefte, dat ik alles uit mijn leven moet halen en dingen anders moet gaan aanpakken.''

Het moment was gekomen om zijn eigen winkel te openen in Oegstgeest. Dit is een relaxed dorp, met Leiden heel dichtbij. Klanten komen niet alleen uit Oegstgeest en Leiden, maar ook uit Warmond en andere dorpen. Het interview wordt meerdere malen onderbroken, omdat Omid uiteraard als eerste de klanten helpt. Van veel klanten weet hij de naam, maar altijd weet hij ook waarvoor deze mensen de zaak in komen. De een vraagt om een maandabonnement voor zijn mobiel, een wat oudere dame wil haar telefoon laten repareren en een derde klant koopt een 'jong gebruikte' telefoon. ,,Deze jong gebruikte telefoons zijn bij ons altijd krasvrij en in uitstekende staat, omdat ze vaak als showmodel zijn gebruikt'', licht Omid toe. ,,Deze telefoons zijn enorm populair, omdat je topkwaliteit hebt voor veel lagere prijzen.''

Heel veel mensen staan er niet bij stil. Maar als een telefoon snel leeg gaat, is deze nog niet kapot. Het euvel kan bijvoorbeeld verholpen worden met het vervangen van een batterijtje. Omid lacht: ,,Een telefoon kan dus ook niet dood gaan: het is een object, geen plant of dier. Er is hooguit iets doorgebrand en dat is vaak gewoon te maken.''

Hoe komt het, dat deze GSM Shop Oegstgeest zo'n succes is? ,,Eerlijkheid. Je kan zeggen: ,,Ik ben goedkoop”, maar daar gaat het niet om. Ik ben open naar klanten toe en niet heel formeel. Bij ons is transparantie heel belangrijk. Onze klanten kunnen zien, dat we reparaties uitvoeren en hoe we dat doen. Bij ons staat service op nummer één. Als er iets niet goed zou zijn, kun je altijd met een gerust hart langs komen. Onze garantie staat als een huis.'' Hij vervolgt: ,,We staan het meest bekend om de reparaties. Niet alleen de simpele gevallen, zoals het vervangen van een gebarsten scherm. Maar ook de moeilijke reparaties, zoals telefoons die in het water zijn gevallen. Ook voeren we heel miniscule reparaties uit, zoals solderen.'' De GSM Shop Oegstgeest doet dit voor alle telefoon- en iPad-merken. ,,Daarnaast verkopen we accessoires, hoesjes, laders, oordopjes, telefoons (van onder meer de merken Samsung en Apple) en tablets.'' Omid tipt: ,,De abonnementen van Simonly van Lebara lopen heel hard.''

U als lezer van dit artikel kan gebruik maken van een mooie kortingsaanbieding. Knip de vijf euro tegoedbon naast dit artikel uit en lever hem in bij de GSM Shop Oegstgeest. Deze bon is geldig tot en met 28 februari, bij besteding van minimaal 20 euro.

Voor meer informatie: GSM Shop Oegstgeest, Lange Voort 19, Oegstgeest, T: 071 230 2473, T: 06 3344 4888 (voor whatsapp), E: info@gsmshopoegstgeest.nl, W: www.gsmshopoegstgeest.nl.
GSM Shop Wassenaar, Langstraat 30, 2242 KM Wassenaar, T: 070 752 1359, W: www.gsmshopwassenaar.nl.