Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

18 maart 2007

Rijn Gouwelijn is regionaal project

Commissaris van de Koningin voor de Provincie Zuid Holland, Jan Franssen, sprak zich ook uit over het ‘Nee’ van Leiden tegen de Rijn Gouwelijn (RGL): ‘Meerdere gemeenten hebben intensief overlegd om de RGL te realiseren. Hier zijn harde discussies aan voorafgegaan, maar we hebben een totaalovereenkomst bereikt. Het standpunt van de Provincie Zuid Holland is, dat wij ervan uitgaan dat dit project collectief tot besluitvorming heeft geleid.’
Hij vervolgt: ‘Het is nu aan de gemeente Leiden om aan te geven wat ze met de uitslag van het referendum doen. Volgende week verwacht ik het officiele standpunt te vernemen tijdens de stuurgroepvergadering, maar ik wil nog niet op het standpunt van de Gedeputeerde Staten vooruitlopen. Het politiek primaat ligt bij Leiden, maar ik bekijk het RGL-vraagstuk primair door de regionale bril.’