Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

01 juni 2007

Externe ambtenaren voltrekken huwelijken

LISSE – Voortaan kunnen ook (buitengewoon) ambtenaren burgerlijke stand van buiten de gemeente een huwelijk voltrekken op Lisse’s grondgebied. Wanneer deze persoon aan bepaalde randvoorwaarden voldoet, vindt wethouder Jan Kippers (CDA) het geen probleem als diegene een huwelijk voltrekt.

Regelmatig krijgt de gemeente het verzoek van bruidsparen om een huwelijk te laten voltrekken door een hen vertrouwd persoon. Tot nu toe moesten dit soort aanvragen tot teleurstelling van die bruidsparen worden afgewezen. Zo werd enkele jaren geleden ook Melanie Schultz van Hagen niet toegestaan om goede vrienden van haar te trouwen in Lisse, hoewel ze wel ambtenaar burgerlijke stand in de gemeente Leiden was.

Kippers: ‘De reacties van de bruidsparen heb ik me aangetrokken en ik wil hen terwille zijn om hun huwelijk te laten voltrekken door een voor hen vertrouwd persoon.’