Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

14 september 2007

Wethouder eist gerechtigheid

LISSE – ‘Ik wil niet dat er zo met mij omgegaan wordt! U moet de uitspraak dat de hele monumentencommissie kritisch was over de inventarisatie van de waardevolle objecten rechtzetten.’ Wethouder Guus Mesman (PvdA) maakte van zijn hart geen moordkuil tijdens de monumentencommissie van donderdag 30 augustus.

Mesman voelde zich onterecht aangevallen tijdens de vergadering over de kadernota. Hierin kondigde fractievoorzitter Cees Verburg (D66) aan dat hij van een ‘betrouwbare bron’ had vernomen dat de hele monumentencommissie kritisch was over de vertraagde afhandeling van de inventarisatie waardevolle objecten, die moet leiden tot een nieuwe monumentenlijst. Verburg onthulde zijn bron, een lid van de commissie, aan Mesman en deze kwam in de commissie vorige week donderdag verhaal halen.

Mesman: ‘Verburg zegt dat volgens zijn bron de volledige commissie “uiterst kritisch” was tegenover mij, maar er was slechts één commissielid kritisch, niet de hele monumentencommissie. Ik wil dat rechtgezet hebben!’ Voorzitter Pieter Meijers suste de situatie: ‘De commissie stond op 10 juli niet uiterst kritisch tegenover de vertraging, maar we hebben alleen om spoed betracht.’