Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

14 november 2007

‘Een gemiste kans op het gebied van interactieve communicatie’

Aanpak Spekkelaan-casus oogst kritiek

LISSE – ‘Het niet betrekken van de sportverenigingen bij de besluitvorming rond de verbetering van de verkeersveiligheid op de Spekkelaan is een gemiste kans op het gebied van interactieve communicatie.’ Deze kritiek kreeg wethouder Guus Mesman (PvdA) voor zijn kiezen van commissielid Ed Takken (D66) tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur op donderdag 8 november.

Mesman vertelde over het plan: ‘Er moet minder hard gereden worden op de Spekkelaan. Nu gaan we een poortconstructie aanbrengen om af te dwingen dat het verkeer 30 km per uur gaat rijden. Op iets langere termijn worden de heuvels bij de parkeerterreinen verhoogd, maar dat duurt even, want ze liggen er net. Op termijn hebben we hopelijk minder sluipverkeer op de Loosterweg-Zuid of zien we dat bollenboeren niet meer met hun zwaar beladen tractors over de Spekkelaan gaan, maar een andere route nemen.’

Takken wilde weten: ‘Er ligt nog altijd een oud amendement dat stelt dat de ongewenste gedoogsituatie van het parkeerterrein bij Hisalis zo snel mogelijk moet worden geeindigd. Waarom blijft het nu gedoogd worden en waarom zijn de betrokkenen niet interactief meegenomen?’ Mesman: Het bureau Coffeng Goudappel maakt op basis van meetgegevens een verkeersveilig plan. Wat de parkeervoorziening voor Hisalis betreft: er wordt nu een andere inrichting van de weg voorgestaan. Op de huidige weg is het niet mogelijk om een in- en uitrit te maken. In die situatie hebben we toen gezegd: dit parkeerterrein kan eigenlijk helemaal niet. In deze nieuwe inrichting is het wel mogelijk om op een veilige wijze een in- en uitrit te creeren. Het kan wel een veilige manier worden aangelegd en er kan gebruik van worden gemaakt.’