Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 december 2007

“Gemeente moet financiële toezeggingen gestand doen”

NOORDWIJK – Jaap Liethof van Hotels van Oranje richtte zich in zijn speech op de kansen en bedreigingen van Noordwijk. “Enige weken geleden zijn we van 400 topbedrijven uitgeroepen tot de winnaar van de gastblijheidsprijs als meest gastvrije locatie van Nederland. Daar zijn we trots op. Noordwijk voert de ranglijst van internationale congressteden in Nederland aan en dat is een fantastische gegeven, maar het verbloemd de afname in vakantie- en leisuregasten. Noordwijk is minder in trek bij de toeristische bezoeker.”

Hij vervolgt: “De komst van Noordwijk Marketing juichen wij van harte toe en aan de totstandkoming hebben wij hard meegewerkt. Noordwijk Marketing kan alleen succesvol worden als het breed word ondersteund door alle belanghebbenden; bewoners, winkeliers en de toeristische bedrijven. Deze laatste groep dient door samenwerking ervoor te zorgen dat Noordwijk haar charme en aantrekkelijkheid kan promoten en op die wijze het toeristisch deel van de bezetting weer positief kan stimuleren.”

“Verder kan Noordwijk Marketing slechts succesvol zijn als de gemeente haar verantwoordelijkheid neemt en er voor zorg draagt dat er voldoende van de gemeentelijke inkomsten, verkregen uit de toeristische sector, via Noordwijk Marketing terugvloeien naar de badplaatspromotie en de ontwikkeling van het toeristisch segment waar dit dorp al sinds mensenheugenis zo uniek in is. Ik roep de gemeente op de financiële toezeggingen niet alleen gestand te doen, maar vooral ook te zorgen dat de financiën van Noordwijkpromotie een extra impuls krijgen. Ik wens Lars Flinkerbusch, in zijn nieuwe functie als directeur van Noordwijk Marketing heel veel succes.”