Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 februari 2008

Burgerbijeenkomst over beleving sluitingsproef

LISSE – Niet iedereen is tevreden met de proef met gereguleerde vrije sluitingstijden, zo liet burgemeester Corrie Langelaar weten tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën.

Langelaar: ‘Er is wederom een gesprek geweest met een bewoner uit de Schoolstraat. Wethouder Adri de Roon (D66) was hierbij. Die persoon en zijn vrouw zijn niet echt tevreden naar huis gegaan en ik heb frequent mailcontact met hen. De beleving die zij hebben van de overlast is toch anders dan de beleving van politie en toezichthouders. Dat heeft te maken met meldingen die binnenkomen, maar ook met meldingen die van deze familie komen; hier zitten twee belevingswerelden tussen.’

De burgemeester onderneemt echter actie: ‘Ik ga versneld een avond organiseren met de bewoners uit het centrum om uit hun eigen mond te horen: wat de reden is van het verschil tussen de signalen vanuit de feitelijke belevenissen en de informatie van de politie. Vooralsnog ga ik ervan uit dat iedereen redelijk tevreden is en ik blijf nog steeds positief over de hele proef.’