Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 februari 2008

Homan gaat voor Ivo Opstelten

BOLLENSTREEK – Wethouder Bert Homan (VVD) zet zich vol enthousiasme in voor de burgemeester van Rotterdam, Ivo Opstelten, die zich kandidaat heeft gesteld voor het voorzitterschap van de landelijke VVD. ‘Ik vind het belangrijk dat de VVD een krachtige voorzitter krijgt die de partij op een lijn weet te krijgen.’

Homan: ‘Er moet nu een heel goede voorzitter komen, iemand met veel gezag en aanzien en die ook in staat is om tegen mensen die via de pers communiceren, te zeggen: ‘We moeten binnen de partij bouwen en dit niet via de media doen’. De oud-corifeeen met hun opmerkingen in de pers brengen de VVD schade toe. Het zijn zeer bekwame mensen die heel goede dingen hebben gedaan en ze hebben recht op hun mening, maar doe dat in de partij en niet in een interview.’

Voor Homan is de keuze duidelijk: ‘Begin maart mogen alle VVD-leden stemmen op een van de twee mensen die zich hebben gekandideerd: Onno Hoes, gedeputeerde van Brabant en echtgenoot van Albert Verlinde, en Ivo Opstelten, burgemeester van Rotterdam. Ik ga me voor Ivo Opstelten actief inzetten. Ik heb met hem nauw samengewerkt in de tijd dat ik bestuurder was in Rotterdam. Wat ik heel erg in hem bewonder is dat hij twee dingen kan combineren. Hij kan met heel veel gezag burgemeester zijn en aan de andere kant op straat lopen en daadwerkelijk tussen de burgers zijn. Dat is ongelooflijk knap en daar bewonder ik hem erg voor om die twee werelden met elkaar te combineren.’

Operatie

Homan: ‘We staan voor een forse operatie: over twee jaar zijn alweer de gemeenteraadsverkiezingen en daarna volgen de Tweede Kamerverkiezingen. Voorafgaand aan de verkiezingen van de VVD-voorzitter maken we op bijeenkomsten promotie voor Ivo. Zie hiervoor ook de website:
www.ikgavoorivo.nl. We willen zorgen dat op bijeenkomsten die er zijn, georganiseerd door de partij, dat we daar wat promotie maken voor Ivo. We organiseren ook activiteiten waarbij Ivo Opstelten in de regio komt. Op 12 februari kwam hij naar Noordwijk in de Hof van Holland. Op dinsdagavond 19 februari is hij in Leiden op een evenement georganiseerd door de VVD KamerCentrale Zuid Holland Noord. De locatie wordt nog nader bekend gemaakt.’