Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 maart 2008

Subsidie SWOL nader bekeken

LISSE – De hoogte van de subsidie van de Stichting Welzijn Ouderen Lisse (SWOL) is in het geding, zo maakte wethouder Adri de Roon (D66) bekend tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën op woensdag 12 maart.
De Roon: ‘Het was gebruik om een vierjaarlijkse budgetovereenkomst met SWOL af te sluiten. Deze overeenkomst is twee keer met een jaar verlengd. Vanaf 2009 zal er een nieuwe overeenkomst komen. Ik heb al aangegeven dat de successen voor het traject ouderenbeleid en ouderenproof mede van belang zijn voor wat betreft de taken en budgetten die we bij het SWOL gaan neerleggen.’

De wethouder verduidelijkt: ‘Je kunt kijken of de SWOL zich meer gaat richten op kwetsbare mensen. Thans richt de SWOL zich niet specifiek op kwetsbare mensen en dat zou een verschuiving kunnen zijn, ook in financieel opzicht. Het is mijn bedoeling de hoofdlijnen van de SWOL-subsidie bij de kadernota kenbaar te maken. Heel binnenkort ga ik met bestuur van SWOL om tafel om met hen over de toekomst te spreken.’ De wethouder beantwoordde hiermee een vraag van commissielid Levien de Braal (D66).