Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

17 april 2008

"Je moet er snel bij wezen"

VOORHOUT – Vele tientallen auto’s stonden op maandagmorgen 14 april tot aan de rotonde te wachten om vier gratis zakken compost op te halen. Als tegenprestatie voor een jaar lang goed het gft-afval scheiden, stellen De Meerlanden en de gemeente Teylingen ieder jaar 11.000 zakken compost ter beschikking aan de inwoners.

Zaterdag 12 april vroegen al veel bezoekers van de gemeentewerf of ze alvast een paar zakken mee mochten nemen en evenzovele keren moesten de medewerkers van de gemeentewerf hen teleurstellen. Maar maandag was het dus zo ver en de eerste die vier compostzakken in ontvangst mocht nemen, was Cok van der Wiel. Terwijl de zakken op zijn fietsaanhanger worden gestapeld, vertelt hij: “Dit is een hartstikke goed initiatief en ik zou nog wel meer dan vier zakken kunnen gebruiken. Je moet er vroeg bij wezen, want aan het eind van de week is er niets meer.”

Ook Theo Warmerhoven vindt het een ‘prachtige actie’: “Ik doe hier ieder jaar aan mee en dit jaar haal ik ook de compostzakken voor mijn dochter op. Het enige minpuntje is, dat in de krant stond dat de zakken al vanaf 9 uur konden worden opgehaald.” De zwangere Daphne Favier hoefde ook niet zelf te sjouwen. “Ik breng altijd mijn gft naar de gemeentewerf en vind dit een leuke actie.”