Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

08 mei 2008

Voorzitter businessclub VV Katwijk ziet forse groeimogelijkheden

KATWIJK – “De businessclub is van essentieel belang voor de realisering van de sportieve ambities van VV Katwijk.” Mart Vergouwen, voorzitter van de businessclub, laat er geen misverstand over bestaan. “Wij genereren inkomsten om topvoetbal voor Katwijk mogelijk te maken.”

Vergouwen is sinds eind 2006 voorzitter van de businessclub en hij heeft grote ambities. Jaarlijks wil hij het huidige sponsoraantal van ruim 80 met 30% - 40% zien groeien, waarbij de inkomsten stijgen met minimaal 10%. De Topklasse komt er met rasse schreden aan en, hoewel VV Katwijk niet overloopt van enthousiasme voor deze nieuwe competitievorm, wil de club deze voetbalboot niet missen. Vergouwen: “Ik denk dat alle clubs in de hoofdklasse A geen voorstander zijn van de Topklasse, omdat er te veel kosten en investeringen bij komen kijken. Maar als die er komt, dan willen we er vanaf de aftrap bij aanwezig zijn, want VV Katwijk hoort bij de top van het amateurvoetbal.”

Voor welk doel bestaat de businessclub? Is het een statussymbool of zit er ook nut en noodzaak aan dit initiatief? “Het is zeker niet een kwestie van status, maar het doel is tweeledig. Aan de ene kant gaat het om de business-to-business, het onderling zakendoen dus. Daarnaast genereren wij inkomsten om topvoetbal voor Katwijk mogelijk te maken. Van een deel van onze opbrengsten worden nieuwe spelers aangekocht door de technische commissie. Welke spelers dat moeten zijn; daar bemoeien wij ons absoluut niet mee. Voor de inkomsten van de vereniging en de mogelijkheid om op dit niveau te blijven voetballen is de businessclub absoluut een noodzaak.”

Vergouwen vervolgt: “Natuurlijk heb je binnen de businessclub mensen die om verschillende redenen lid zijn. De een doet het omdat hij hart voor de club heeft en de ander wil zakelijk een graantje meepikken. Mijn doel is om de sponsorgroep en de inkomsten te vergroten en daarnaast het contact te intensiveren met de voetbalvereniging, het bestuur en de supportersvereniging.”

Waarom zouden bedrijven lid moeten worden van deze businessclub? “Als je VV Katwijk een warm hart toedraagt en onderling zakendoen leuk vindt, moet je sponsor worden. Het geld krijg je dubbel en dwars terug door de activiteiten waar je bij kunt zijn en de handel die je eruit haalt. Als ik bijvoorbeeld de keuze heb tussen twee schilderbedrijven om een opdracht uit te voeren, dan geef ik het werk aan diegene die lid is van de businessclub van VV Katwijk.” De voorzitter vult aan: “Wij bieden voor bedrijven van verschillende groottes ook verschillende sponsorpakketten aan en geheel in Katwijkse tradities zijn dat een visserijpakket, waarbij je een garnalen-, haring- of zalmsponsor bent. Ook kun je privé-sponsor, rugsponsor of hoofdsponsor worden.”
Als laatste: hoe doet VV Katwijk het in sportief opzicht? Vergouwen, die zelf in zijn jongere jaren voor de voetbalclub gekeept heeft, zegt: “Aan het begin van dit seizoen ging het boven verwachting goed. Daarna kregen we een aardige dip, maar we hebben net drie wedstrijden achter elkaar gewonnen. We gaan niet voor de titel, maar hoeven ook niet te strijden voor lijfsbehoud. Dit seizoen hebben we een topkeeper; hij is een verademing ten opzichte van zijn voorganger en staat met overtuiging in zijn doel.”