‘Beperk taxiwachttijden tussen halen en brengen’
Voorheen was het prima geregeld, zo vindt Lagendijk (64): ‘De taxichauffeur kwam keurig aan de deur en hielp met het dragen van boodschappen of het plaatsnemen in de taxi. Als ik even mijn post moest ophalen bij het postkantoor bleven ze op me wachten en bij het ziekenhuis kwamen ze me gelijk ophalen. Dit is nu compleet anders. Als ik bel om even mijn post te halen, komen ze bij me langs, bellen aan en gaan dan in de taxi zitten wachten tot ik plaatsneem. Vervolgens rijden ze eerst naar Noordwijkerhout en Voorhout om daar andere mensen op te halen en dan pas gaan ze naar het postkantoor. Een nieuwe taxi kan me pas een uur later komen halen. Het post ophalen duurt maar een minuutje, dus dan moet ik een uur wachten en in de winter sterf ik van de kou.’
Lagendijk belt het 0800-nummer om te laten zien hoe het proces verloopt. Een vrouw neemt de telefoon op: ‘A-Tax De Vries, goedemorgen.’ ‘Ik wil graag een taxi naar het oude postkantoor.’ ‘Om hoe laat?’ ‘Nu.’ ‘Ik kan hem voor u inzetten over een uurtje.’ ‘Ik wil graag meteen terug.’ ‘Dat kan ik voor u vragen, maar meestal zit er een uurtje tussen de heen- en terugrit.’ De 64-jarige zou graag zien dat de gemeente zich inzet om de service te verbeteren: ‘Wethouder Vroom, kijk hiernaar en onderneem actie. Ook wil ik mensen oproepen om hun slechte ervaringen over A-Tax te delen. Stuur uw opmerkingen naar de Beatrixstraat 9, 2202 NR Noordwijk.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home