Nieuw idee bij stamtafel
Door Joep Derksen
In aanwezigheid van twee lokale (Voorhoutse) politici bestond algehele overeenstemming “dat de Provincie nu toch eindelijk het fietspad langs de Leidschevaart moet aanpakken.” Ook de wandelaar in de Herenstraat is vogelvrij, zo vond een aanwezige: “Als hij al niet struikelt over de vele reclameborden op de stoep, wordt hij wel omver gereden door fietsers en brommers die over de stoep rijden.” Een fervent fietser was een iets andere mening toegedaan: “Ik ga tegenwoordig liever met de auto dan de fiets, in verband met de vrachtwagens die stilstaan en de goederen afleveren. Voor mijn eigen veiligheid kun je er dan beter met de auto dan met de fiets omheen rijden.” Een ander: “Het is een wonder dat er zo weinig ongelukken gebeuren in de Herenstraat, maar daarom worden er ook geen verkeersmaatregelen genomen.”
Vertraging
Een van de politici haakte hierop in en vertelde: “De uitstel van de noordelijke randweg zorgt voor vertraging in de oplossingen van de Herenstraatverkeersproblematiek. Op 10 juli aanstaande wordt het besluit genomen om het gebied Hooghkamer en Nieuw Boekhorst in te trekken, zodat er weer terug gegaan moet worden naar de tekenkamer. Wellicht wordt dan gekeken of de noordelijke randweg in een andere richting afgetakt wordt. Dit betekent een vertraging van vijf tot zes jaar en er wordt in ieder geval niet gestart met de bouw van Hooghkamer voor juli 2013.”
De discussie over het invoeren van een dertig-kilometer zone op de Oosthoutlaan kreeg weinig begrip bij de aanwezigen. “Dat is waanzin, want het sluipverkeer gaat juist over de zuidelijke randweg.” Het klapstuk kwam aan het eind van de vergadering met een advies aan alle Teylingse politici: “Laat de gemeente Teylingen een klachtencommissie of ombudsman instellen. Deze instantie moet goed gereglementeerd zijn en de nodige bevoegdheden hebben, dus niet alleen een vrijblijvende adviestaak.”
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home