Leermomenten en boze buurvrouw tijdens Hotel Praktijkweek
Binnenkomend in het hotel is het een drukte van belang in de ontvangstruimte met bijbehorende balie. Een grote hoeveelheid van zeer charmant uitziende jongedames en een enkele keurig geklede jongeheer zijn druk met elkaar in gesprek. Twee dames verpozen zich in loungestoelen en een ander studentikoos type geniet van een drankje aan de bar. Gasten zijn helaas niet te zien.
Isabelle Duppen, studente aan de Tio Amsterdam, is voor deze week de PR-manager van het hotel en zij vertelt over de gang van zaken: ‘We volgen allemaal de opleiding Toerisme & Hotellerie. We runnen het hotel en iedereen heeft een eigen functie om te zorgen dat het goed loopt. We hebben ons drie maanden op deze opdracht voorbereid door onder meer het indelen van werkroosters, de inkoop van drank en het opzetten van een website. Maandag 12 januari zijn we begonnen en de eerste dag was nog wat rommelig, omdat nog niet duidelijk was wie waar moest werken. Later in de week ging het stukken beter.’
Welke problemen zijn de studenten tegengekomen? ‘We hebben gemerkt dat de communicatie lastig kan zijn: soms werd er niet goed gecommuniceerd. Als er iets veranderde, wisten de (door de studenten) gekozen managers er vaak wel van, maar de mensen onder hen niet. Zo werd plots besloten dat de drankmuntjes niet meer bij de frontoffice gekocht en ingeleverd konden worden, maar direct bij de bar. In het restaurant zelf wist het personeel daar echter niets van.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home