OEGSTGEEST – De Provincie Zuid-Holland is druk aan het lobbyen om Erik van Heijningen, gedeputeerde Provincie Zuid-Holland, aan de Alderstafel te zetten. Tot nu toe is de Provincie Noord-Holland wel vertegenwoordigd, maar de Provincie Zuid-Holland niet. Menig Zuid-Hollands bestuurder vraagt zich af of dit een van de redenen is waarom de Kaagbaan als de meest intensief gebruikte baan wordt aangemerkt.
Hans Alders ontweek meermaals de vraag of Van Heijningen aan tafel mocht komen zitten. Van Heijningen werd in een interview na afloop van de bijeenkomst gevraagd of hij nu wel of niet bij Alders aan tafel zit. Hij antwoordde: “Ik zit nog niet aan tafel bij Alders. Dat is onderwerp van gesprek. In de komende weken of maanden wordt daar een oplossing voor gevonden, maar een broedende kip moet je niet storen.”
Is het denkbaar dat de Provincie Zuid-Holland niet vertegenwoordigd zal zijn bij dit hoogste gespreksorgaan en de Provincie Noord-Holland wel? Van Heijningen: “Wij vinden het niet denkbaar dat we niet vertegenwoordigd zijn, maar je hebt meerdere mensen nodig die dat ook van mening zijn. Zou het gebeuren dat de Provincie Zuid-Holland niet bij Alders aan tafel zit, dan gaan we een hardere positie innemen en komen we in een conflictmodel terecht. Er zijn vele tafels en we willen bij alle tafels aanwezig zijn. Het gaat om het laatste stukje van het overleg waar we ook bij aanwezig willen zijn.”
1 Comments:
Tja, die 510.000 vluchten is zonder tweede Kaagbaan. Kun je nagaan wat de overlast voor de Bollenstreek zal worden als Schiphol groen licht krijgt voor de realisatie van zo'n tweede baan.
Zelfs binnen het huidige 5 banenstelsel ziet Schiphol kans om te groeien tot 834.000 vliegtuigbewegingen in 2040.
(Bron: Integrale vekenningen van alternatieve toekomstbeelden in 2040)
Eén van die toekomstbeelden heeft het zelfs over 1,7 miljoen vliegtuigbewegingen in 2040.
Met vriendelijke groet,
Cor van Dijk
Een reactie posten
<< Home