Station Sassenheim gereed in december 2010
De politiek discussieerde de afgelopen vijf jaar over drie verschillende locaties waar het station zou moeten komen: de Menneweg, Warmonderweg en de Wasbekerlaan. Van der Zon liet weten dat de keuze was gevallen op de Wasbekerlaan. Om het station te realiseren dient echter nog heel wat te gebeuren: het viaduct moet verdiept worden, de infrastructuur verbeterd en 250 parkeerplaatsen gerealiseerd. Gemeenteambtenaar Hendrik de Vries informeert: ‘Niet alleen zorgen we voor die parkeerplaatsen, maar ook voor 560 fietsenstallingen en 88 fietskluizen. We gaan ervan uit dat iedere dag 2.000 mensen in- en uitstappen op het Station Sassenheim. Een deel van de reizigers, zo’n 300 personen, komt en gaat met de bus van en naar het station. We moeten de huidige tunnel tussen Warmond en Sassenheim sluiten voor het autoverkeer: daar kunnen in de toekomst alleen voetgangers en fietsers gebruik van maken.’
Veel inwoners uit Warmond, Sassenheim en Voorhout kwamen af op de inloopbijeenkomst die gehouden werd in het bestuurscentrum van Voorhout. Daar hingen tekeningen en ander informatiemateriaal over het nog te bouwen station. De reacties waren over het algemeen positief. Alom werd het feit geprezen dat Teylingen voortaan een rechtstreekse verbinding had met Schiphol. Ook de overlast van de bouw baarde niet veel bezoekers zorgen, aangezien de bouw niet op of aan een van de hoofdwegen plaats zal vinden. De omwonenden van onder meer de Wasbekerlaan waren minder enthousiast: ‘Ik ga absoluut een bezwaar indienen. Het was mijn intentie om hier dood te gaan, maar als mijn woonsituatie dermate veranderd, dan vind ik dat ik schadeloos gesteld moet worden. Of anders wil ik een andere woning hebben, met dezelfde mate aan ruimte die ik nu ook heb’, liet een van hen die anoniem wilde blijven weten.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home