LISSE – Om de dienstverlening te verbeteren wil de gemeente het realisatieplan ‘U bent verbonden met Lizzy’ opstellen. In de toekomst moeten de inwoners zoveel mogelijk informatie kunnen opvragen via het internet. Of het nu gaat om algemene gegevens, een vergunning, een rijbewijs of het vragen om hulp. Wethouder Jan Kippers (CDA) gaf dinsdag 7 juli meer informatie.
Het digitaal aanvragen van gemeentelijke informatie heet ‘e-overheid’ en het doel is dat de overheidsinstellingen efficiënter werken en zo minder administratieve lasten veroorzaken. Het management team gaat een realisatieplan uitwerken dat aangeeft hoe Lisse de dienstverlening de komende jaren wil laten groeien en welke investeringen daarvoor nodig zijn.
‘We willen onze dienstverlening verbeteren, mede omdat de overheid in de toekomst het loket wordt van alles wat de overheid aanbiedt. Hierdoor wordt de burger niet van het kastje naar de muur gestuurd, maar kunnen we iedere aanvraag in een keer afhandelen.’ Collega-wethouder Bas Brekelmans (VVD) vulde aan: ‘Het realisatieplan is in december 2010 klaar. We willen met de dienstverlening en automatisering de handen ineen slaan, zodat we een standaardisatie realiseren voor het verwerken van de gegevens. Alle gemeenten worden namelijk aangesloten met een uniforme software, zodat de landelijke overheid inzicht heeft in alle gegevens van de inwoners. Zo krijg je een landelijke database van kadaster, adressen, gebouwen, enzovoort.’ Kippers: ‘Dit is uiteraard om de burgers beter te bedienen.’ Over de bescherming van de privacy van iedere Nederlandse inwoner werd met geen woord gerept.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home