Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

17 november 2009

“Ik loop mezelf niet voorbij”

Nieuwe voorzitter V.V. Noordwijk wil met club naar amateurstop doorstoten

NOORDWIJK – De aankomend voorzitter van V.V. Noordwijk is Henk Hoogervorst, eigenaar van vier hotels/restaurants en tevens de acht voorgaande jaren voorzitter van de Businessclub van de voetbalvereniging. Waar veel andere mensen zich met moeite van hun huis naar hun baan en weer terug slepen, lijkt Hoogervorst door het kunnen uitvoeren van allerlei verschillende functies een teveel aan tijd te hebben. Hoe hij dit voor elkaar krijgt? Het is de hoogste tijd voor een interview.

Door Joep Derksen

Aangezien er geen tegenkandidaat is, zal de ledenvergadering op donderdag 10 december instemmen met Hoogervorst als nieuwe voorzitter. Over zijn aantreden laat hij weten: “Ze hebben me gevraagd en het lijkt me leuk om te doen. Mijn ambitie is om de club een stapje hoger te zetten, zodat we op den duur naar de topklasse kunnen. Vorig jaar hebben we hier al een omslag mee gemaakt, door het inzetten van meer Noordwijkse voetballers. Momenteel hebben we twintig spelers uit dit dorp en tien van buitenaf. Die Noordwijkse jongens krijgen allemaal een kans, dus het team als geheel moet nog groeien. We hebben deze omslag met de huidige trainer Robert de Ruiter kunnen maken zodat we voor V.V. Noordwijk het Noordwijkse gezicht kunnen laten zien.”

De reacties op deze ontwikkeling zijn zeer positief, zo weet Hoogervorst: “De toeschouwers vinden het fijn dat ze niet naar een buitendorps elftal hoeven te kijken. Als lokale voetballer weet je: ‘Wanneer ik talentvol ben, krijg ik kansen’. Onze ambitie is om binnen vijf jaar op het hoogste amateurvoetbalniveau te spelen; de topklasse dus. Daarnaast willen we binnen drie jaar een multifunctioneel gebouw met een tribune erop naast het hoofdveld neerzetten. Een voorstel hierover hebben we bij de gemeente ingediend. We willen dit gebouw delen met enkele van de 21 Noordwijkse verenigingen die onderdak zoeken, zoals Poppodium en wellicht ook Nens.”

Vakanties

Als horecaondernemer houdt Hoogervorst de economische berichten dagelijks bij. Hoe gaat het in de horecabranche? “Door die economische crisis staat de horecasector erg onder druk. De mensen gaan minder uit en tot nog toe was de gemeente Noordwijk kampioen van de korte vakanties. Nu houden de mensen het geld in de zak en gaan minder vaak enkele dagen weg, al blijven de bedrijven confereren en vergaderen. Ik vind dat Noordwijk Marketing onze gemeente nog beter moet verkopen.”

Voor het Kerstdorp aan Zee ziet Hoogervorst absoluut geen toekomst. “Dit wordt nu kleiner aangepakt, maar ik twijfel over het bestaansrecht. Twee jaar lang heb ik de kar getrokken voor de ijsbaan. Maar zo’n initiatief wordt niet door alle ondernemers gedragen en dan wordt zo’n opzet niet succesvol.” Heeft Hoogervorst politieke aspiraties? Op de voorlopige kieslijst staat hij bij de VVD op nummer 13; zal hij zitting nemen in de raad als hij voldoende voorkeursstemmen heeft? “Het wordt een uitdaging om de V.V. Noordwijk op de kaart te zetten. Ik heb vier horecabedrijven, dus dan blijft er weinig tijd over voor de politiek.”

Snel

Een van die bedrijven is het bekende “Heeren van Noortwyck”, dat deze maand het vijfjarig bestaan viert. “Het is snel gegaan, want in die jaren hebben we het bedrijf echt op de kaart gezet. Dit komt mede door de vele activiteiten die we organiseren, zoals het ondernemerscafé in samenwerking met de NOV en de altijd succesvolle John spareribsavond die de laatste keer door 280 mensen bezocht werd. Ons plan is om elke zondag wat anders te organiseren.”

De feestelijkheden ter ere van het eerste jubileum duren het hele weekend van vrijdag 27 tot en met zondag 29 november. “Vrijdag is er een feestavond met een optreden van Nightlife. De volgende dag hebben we een salsa-avond en een leuke live-act van een surprise-optreden. Het klapstuk vindt plaats op de zondag, wanneer sterrenkok Robert Kranenborg een driegangenmenu voor 35 euro per persoon komt koken. Met zo’n sterk gereduceerde prijs verwachten we zeker 150 personen. Reserveren kan via: 071 361 2723.”

Ambitie
En wat zal de toekomst brengen? “Mijn compagnon Perry van Schie is bezig met het ontwikkelen van een permanent strandpaviljoen. We hebben hiervoor een vergunning gekregen van het Hoog Heemraadschap Rijnland en de gemeente en we hopen dit strandpaviljoen begin april 2010 klaar te hebben. Hiermee gaan we een jaarrond exploitatie opzetten.” Hebt u de ambitie om voor een van uw restaurants een Michelinster te ontvangen? “Absoluut niet, met al onze bedrijven richten we ons op de middenklasse van het restaurantwezen.” Bent u met al uw activiteiten niet bang dat u zichzelf voorbij loopt? “Dat gebeurt zeker niet, want ik doe mijn werk met plezier. Bovendien heb ik goede mensen voor me aan het werk. Daarnaast ben ik er erg trots op dat mijn dochter in dit bedrijf werkt en mijn zoon zijn eigen hotel/restaurant ‘Lekker’ heeft.”