VOORHOUT – De Toneelvereniging Cultuur Verheft beleefde zondag 1 november een gedenkwaardige dag. Niet alleen waren de twee voorstellingen van de familieshow “De ufo en de eskimo” volledig uitverkocht, ook presenteerde de vereniging het nieuwe logo.
Door Joep Derksen
Secretaris Caroline Dangerman en Anja Jansze, voorzitter van de PR-afdeling, toonden vol trots de twee maskertjes met een lachend en een huilend gezicht. Ze vertellen: “Na 25 jaar met het oude logo vonden we het tijd voor een nieuwe stijl. Twee kinderen van onze leden volgen de opleiding tot grafisch ontwerper. Wij hebben hen gevraagd een nieuw logo te maken en het meest verrassende kwam van Michelle Wiegman. Zij vond het oude logo zo origineel, dat ze het in een nieuw jasje gestoken heeft. Normaliter is het huilende maskertje zwart en het lachende maskertje wit, maar bij ons is het precies andersom. Het verrassende van Cultuur Verheft uit zich dus ook in het logo. Voor de rest worden onze brochures en flyers ook veel strakker, met iedere keer een ander watermerk.”
Het eerste toneelstuk dat met het nieuwe logo wordt aangekondigd, is “Zoete melk met brokken”, een tragikomedie die niet schuwt om een controversieel onderwerp aan te snijden. Het gaat over de haat/liefde verhouding van een zoon met zijn moeder en het door een kind verplegen van haar oude vader. Dat lijkt niet direct een recept voor een avondje lachen op 12, 14, 16, 19 en 21 november? “Het is inderdaad een prachtig stuk, meer mooi dan komisch, maar wel met een luchtige aanpak. Emoties als boosheid, verbitterdheid en een schuldgevoel passeren de revue. Voorhout kan zo’n stuk heel erg waarderen, al doen we de rest van het jaar uitsluitend komische toneelvoorstellingen”, vertelt Jansze.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home