Prins Bernhardstraat is nog onontdekt winkelpareltje
Sonja Hogenbirk van Hip & Kids is dan ook enthousiast over de toekomst van deze winkelstraat, die op slechts twee minuutjes lopen van de Hoofdstraat gelegen is. ‘We zijn het nog onontdekte pareltje van Noordwijk’, lacht Hogenbirk terwijl ze de omgeving toont. ‘De oude allure is terug en de straat doet weer zonnig aan, dankzij de goudkleurige tegeltjes die de gemeente gelegd heeft. De renovatie heeft het enthousiasme teruggebracht bij de ondernemers. De winkeliers in deze straat besteden er veel aandacht aan om hun etalages er zo fraai mogelijk uit te laten zien.’
In de straat is onder meer van alles te krijgen voor de in- en uitwendige mens, maar ook de audio-speciaalzaak van Joop Faase is een begrip. Bij deze zaak en winkels als de bakkerij, groentespecialist en drankhandel krijgen de mensen nog een ouderwetse service, informeert Hogenbirk. ‘Vaak staat namelijk de eigenaar ook in de winkel en dat is een van de redenen waarom de mensen die de Prins Bernhardstraat kennen, ook blijven komen. Persoonlijke aandacht, weten wie de klant is en een gezellige winkel hebben. Dat en de keur aan speciale dingen die hier verkrijgbaar zijn, zijn in onze winkelstraat zaken waarvoor mensen terugkomen. Daar komt bij, voor iedereen staat een vers gezette kop koffie klaar en soms zelfs een gebakje.’
Een van de redenen waarom de Prins Bernhardstraat heel vaak wordt gebruikt, is de mogelijkheid van het gratis parkeren. Met rust kan dit een unicum genoemd worden in Noordwijk aan Zee. Want hoe vaak komt het nu voor dat de parkeervoorzieningen verbeterd worden zonder dat er een prijskaartje aan vastzit? De Prins Bernhardstraat is de prachtige uitzondering op deze regel. De plaatsen zijn fraai en ruim, dus het inparkeren – vooruit of achteruit – gaat met het grootste gemak.
De nieuwe bomen die langs beide kanten van de straat zijn geplaatst, geeft het geheel de aan het winkelend publiek de gedachte dat men niet in een winkelstraat, maar in een winkellaan verblijft. Dat mooie stuk natuur verhoogt de winkelvreugde nog veel meer. Zeer opvallend zijn inderdaad de goudkleurige tegeltjes, die het gehele wegoppervlakte bestrijken. Door hun kleursamenstelling komt de winkelstraat nog veel lichter over, zonder dat de shoppers last hebben van schitteringen in de ogen.
In de winkelstraat is een keur aan speciaalzaken voor bruingoed, witgoed, groenten, brood en tweedekanskleding. Bij deze laatste zaak, Hip & Kids, helpt iedere klant ook nog eens mee aan het goede doel, zo laat eigenaresse Sonja Hogenbirk weten: ‘Aan het einde van het seizoen geef ik de niet-verkochte kleding aan Rosa Manus in Leiden, een opvangcentrum voor moeders en kinderen die nergens anders heen kunnen.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home