Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

17 februari 2010

‘We moeten het voorjaar vieren’

LISSE – ‘De renovatie van het centrum is een zeer goede ontwikkeling geweest. Hiermee heeft Lisse haar leidende positie als winkelcentrum van de Bollenstreek behouden.’ Tot deze conclusie komen lijsttrekker Bas Brekelmans (VVD) en Citymanager Ad van Zelst. Wel liggen er de komende jaren nog een aantal uitdagingen te wachten.

Van Zelst informeert: ‘Als Citymanager heb ik de taak om de saamhorigheid bij de winkeliersvereniging te verbeteren en samen met de winkeliersvereniging willen we nieuwe activiteiten ontplooien. Zo zijn we bezig met het opzetten van een autoshow, bollenmarkt en een beachvolleybalevenement. Het jaarlijkse evenement ‘De smaak van Lisse’ vindt dit jaar plaats in het weekend van 27 en 28 augustus.’

Brekelmans antwoordt op de vraag wat er nog in het Lissese winkelcentrum ontbreekt: ‘Ik vind dat ’t Vierkant nog te weinig het kloppende hart van de horeca is; dat kan veel beter. Ik zou meer ruimte willen geven aan de horeca om extra terrassen aan te leggen. Daarnaast moeten moeders en dochters kunnen funshoppen in Lisse, dus ik ben voorstander van meer ruimte voor authentieke winkels op de Kanaalstraat. Tevens moet het Blokhuis een facelift krijgen. Voorheen was dit het paradepaardje van Lisse, maar nu is het wat kleurlozer geworden. Ik wil niemand dicteren, maar het is goed om hiernaar te kijken.’

Van Zelst vult aan: ‘Je product moet 100% in orde zijn. Ik ben ontzettend blij dat Lisse gratis parkeren kan aanbieden aan het winkelende publiek. Ook moeten we de consumenten met mooie bebordingen kunnen leiden naar de winkelstraten, parkeerplaatsen en bedrijventerreinen. En met het verstevigen van de onderlinge saamhorigheid tussen de winkeliers kunnen we onze slogan “Kleurrijk Lisse; winkelcentrum van de Bollenstreek” echt waarmaken. Om de consument nog meer te binden, denken we aan de introductie van spaarzegels, de zogeheten “Lachebolletjes”.’
Brekelmans besluit: ‘Je moet vol zelfvertrouwen uitstralen dat je het bloembollencentrum van de omgeving bent. Het zou gaaf zijn als het dorp uitbundig met bloemen versiert is, in de weken dat de Keukenhof open is. Zo geven we als dorp aan dat we het voorjaar vieren.’