Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 mei 2010

Dorp rouwt om slachtoffers vliegtuigramp

SASSENHEIM – Na het bericht dat twee echtparen waren omgekomen bij de fatale vliegtuigcrash in Libie, rouwt het hele dorp. De beide families hebben uitdrukkelijk de wens geuit om met rust gelaten te worden. In het centrum is de gebeurtenis het gesprek van de dag. Gevraagd naar hun gevoelens, wil in feite geen enkele geinterviewde met de volledige naam in de krant.

De vriendinnen Sandra en Esther zijn allebei geschokt door het nieuws. De laatste laat weten: “We kennen allebei de families en het is heel rottig, maar je kunt er niets tegen doen. Het is een wonder dat het 9-jarige jongetje Ruben (uit Tilburg, red.) het heeft overleeft. Maar ik vind het heel erg dat de media zich op deze zaak storten.”

Iets verderop doet een vrouw van middelbare leeftijd haar boodschappen in de fietstas: “Ik wil er verder niet op ingaan, maar ik kom net zelf uit een vliegtuig. Ik ben naar de bruiloft van mijn dochter in Schotland geweest.” Ze is het niet eens met de kritiek die over een landelijk dagblad wordt geuit: “Zoals de andere media die krant aanvallen over het publiceren van dat telefoontje met Ruben, vind ik heel hypocriet. Ze hadden namelijk allemaal zelf die primeur willen hebben.”

Geerten, een ex-dominee in Sassenheim, plakt enkele verkiezingsposters op de daarvoor bestemde aanhangborden. Hij vertelt over de overleden echtparen: “Ze behoren tot onze kerk, de Protestantse Gemeente Sassenheim en tijdens de Hemelvaartpreek heeft dominee Mol een troostrijke preek gehouden. Die preek legde een link tussen het ten hemel gaan van Jezus, die zijn handen zegenend uitstrekt, terwijl de mensen verbijsterd achterblijven en het heengaan van deze vier mensen. Deze preek heeft diepe indruk op de mensen gemaakt en ongetwijfeld velen van hen kracht gegeven.”