LISSE – Een bedrag van 10.000 euro wordt uitgegeven zodat de gemeenteambtenaren gebruik kunnen maken van elektronische handtekeningen. Daarnaast zijn de jaarlijkse kosten voor het beheren van deze ‘gekwalificeerde handtekeningen’ maar liefst 15.000 euro. Dit maakte het college van burgemeester en wethouders bekend op dinsdag 10 augustus.
De gemeente Lisse wil al haar brieven elektronisch ondertekenen en versturen. In eerste instantie wordt de elektronische handtekening voor interne stukken gebruikt en daarna volgt de ondertekening van uitgaande brieven. Voor de aanschaf en het beheer van de elektronische handtekening zijn twee medewerkers aangewezen. De verwachting is dat zij hier zo’n honderd uur per jaar mee bezig zijn. Uiteindelijk hoopt de gemeente kosten te besparen. ‘Als volledige elektronische communicatie met burgers (inwoners, JD) en bedrijfsleven plaatsvindt, ligt de besparing over 5 tot 10 jaar rond de 6,5 minuten per document. Op jaarbasis komt dit neer op ongeveer 900 uur.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home