Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

09 februari 2011

Plaatsvervangend voorzitter tegen wil en dank

LISSE – Fractievoorzitter Marius Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) wordt de nieuwe plaatsvervangend voorzitter van het gemeentelijk (rampen)beleidsteam. Als is het enigszins tegen wil en dank, zo bleek tijdens de vergadering van het raadspresidium op maandag 31 januari.

In eerste instantie werd fractievoorzitter Cees Verburg (D66) gevraagd om deze functie te vervullen, maar na enig nadenken besloot deze politicus te danken voor de eer. Hij noemde de naam van Nieuwenhuis als zijnde de meest geschikte kandidaat voor deze post, waarvoor behoorlijk wat cursussen gevolgd moeten worden. Nieuwenhuis was niet blij met deze ‘nominatie’: ‘Ik zit ook niet te trappelen om cursussen te volgen. Ik heb in beginsel “ja” gezegd, maar ik wacht op wat de overige leden van het presidium zeggen. Wellicht staat mijn collega Willem Loos (VVD) te trappelen om deze functie te vervullen.’ Dat bleek niet zo te zijn. Alle presidiumleden ondersteunden de kandidaatstelling van Nieuwenhuis, die vervolgens liet weten: ‘Ik aanvaard deze functie, maar of het in dankbaarheid gebeurt, laat ik in het midden. Iemand van deze raad moet het doen.’

Langelaar verzachtte het leed enigszins: ‘Ik heb met de heer Nieuwenhuis gesproken en we beperken de oefeningen tot het minimum. Tot op heden gebeurt een rampenoefening maar één keer per jaar.’