Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

06 april 2011

Miriam Timmer stapt uit politiek

LISSE – Gemeenteraadslid Miriam Timmer (D66) stopt na een jaar met haar politieke activiteiten. De redenen hiervoor is dat ze het politieke werk moeilijk kan combineren met haar baan, maar vooral dat ze in blijde verwachting is van een kind. Donderdag 24 maart maakte Timmer haar besluit bekend bij haar collega’s in de gemeenteraad en maandag maakte ze het nieuws officieel wereldkundig. Timmer laat weten: ‘Ik wilde mijn raadslidmaatschap voor de volle 100% vervullen. Deze zwangerschap en de periode daarna vraagt heel veel energie en ik wil niet de last bij een ander neerleggen. Fractievoorzitter Cees Verburg (D66) respecteert de keuze van Timmer: ‘Voor Miriam vinden we het fijn dat ze zwanger is. We hebben alle begrip voor haar keuze, al vind ik het jammer omdat ze een jonge en dynamische vrouw is.’ Timmer neemt op donderdag 14 april afscheid van de gemeenteraad. Daarna wordt zij opgevolgd door Bas van Riel (62), de nummer vier op de kandidatenlijst.