Interactief praten over Disney-Vierkant
Brekelmans: ‘Het Bureau Islant organiseert deze bijeenkomst en ze pakken het wat moderner aan. Mensen kunnen hun opmerkingen meegeven en deelnemen aan een schetsgroep om ideeën te kunnen aanleveren. Ook gebruiken we de social media.’ Tijdens de bijeenkomst worden sfeerbeelden van het plein getoond. De wethouder: ‘We willen het Disney-effect creëren, zodat je net als in een attractiepark van de ene sfeer naar de andere loopt.’
Een dergelijke wijziging in het aangezicht van het Lissese winkelcentrum is van groot belang, aldus de wethouder. ‘Door de opkomst van internet als verkoopmedium moeten winkelcentra zich onderscheiden door sfeer en beleving.’ Het Vierkant kan dus het Montmartre van Lisse worden, beaamd Brekelmans: ‘Dan moet je wel de straatlampen, klinkers en het groen aanpakken.’ Naar aanleiding van alle opmerkingen en ideeën stelt het bureau een aantal ontwerpplannen op, waarna het college van burgemeester en wethouders hun voorkeur aangeeft. De afronding van het ontwerp zal enkele maanden later, naar verwachting nog dit jaar, plaats vinden.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home