Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 juli 2012

1.000ste deelnemer Burgernet

 

LISSE – Al meer dan duizend mensen hebben zich aangemeld voor Burgernet: het alarmsysteem waarbij inwoners via de mobiele telefoon worden opgeroepen om verdachte omstandigheden of vermiste personen door te geven. Burgemeester Lies Spruit zette de duizendste deelnemer, Corrie Brandemann, donderdag 12 juli flink in de bloemetjes.

Spruit informeerde: ‘We willen dat zoveel mogelijk mensen zich aansluiten bij Burgernet. Het feit dat we deze mijlpaal bereikt hebben, geeft aan dat mensen erin geloven. Er zijn in Lisse nog geen doorslaggevende resultaten gekomen, al hadden zich wel getuigen gemeld van een mishandeling in het centrum.’ De politie verstuurt iedere maand tussen twee en tien berichten naar de burgernetvrijwilligers. Meer moet het niet worden, anders wordt het teveel, vindt ook de burgemeester.

Over de reden waarom ze zich heeft aangemeld, vertelt Brandemann: ‘Ik zou het zelf ook fijn vinden als een van mijn kleinkinderen is weggelopen en dat anderen dan zouden helpen met zoeken. Ook krijg ik via Burgernet tips binnen over babbeltrucs: daar word je toch alerter door. Voortaan doe ik niet meer meteen de deur open, maar kijk eerst wie er voor mijn huis staat.’ Voor meer informatie: www.burgernet.nl.