Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

10 oktober 2012

‘Ik voel me niet zo oppositie’

NOORDWIJK – De bij de presentatie aanwezige fractievoorzitters waren over het algemeen vol lof over de Programmabegroting 2013. Roberto ter Hark (VVD/JES) liet weten dat ‘de lijn van de coalitie wordt voortgezet. We houden de lasten laag en er wordt gestreefd naar een kleinere overheid. De bezuinigingen komen vanuit de organisatie.’ Diane Zandvoort – Hoppezak (Wat Noordwijk Wil / Liberaal Noordwijk) vond het geen probleem dat het huidige college al financiële beslissingen neemt over de periode na 2014 (het jaar van de volgende gemeenteraadsverkiezingen, JD).

Ze stelde: ‘Ik voel me niet zo oppositie. Dit college gaat voor de dienstverlening en wij hebben de dienstverlening ook hoog in het vaandel staan. Het gaat erom dat je de mensen op maat kunt bedienen en veel zaken uit deze programmabegroting kloppen wel met punten uit onze eigen partij.’ Jan de Ridder (CDA) concludeerde: ‘Het is in 2014 aan de dan zittende politieke partijen of ze de huidige richting willen honoreren. Ik zie de zon niet volop schijnen en vind het verstandig dat voor 6,5 miljoen euro aan maatregelen genomen worden.’