Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

14 januari 2013

Geen tijdelijke klus voor Roeffen

OEGSTGEEST – De kandidaat-wethouder voor LO, Jos Roeffen, wil nog geen interviews geven, voordat hij definitief geïnstalleerd is. Wel geeft Roeffen, die sinds 1984 in Oegstgeest woont, in een verklaring meer informatie over zijn achtergrond.

In de jaren ’80 en ’90 ben ik actief geweest in de Partij van de Arbeid als redacteur en voorzitter en na de vorming van Progressief Oegstgeest ook een aantal jaren als raadslid. Na 1998 heb ik de politiek van wat grotere afstand gevolgd en prioriteit gegeven aan mijn maatschappelijke carrière. Ruim een jaar geleden heeft de voorzitter van Leefbaar Oegstgeest mij benaderd voor advies over een aantal bestuurlijke kwesties. Sinds die tijd heb ik bestuur en fractie regelmatig geadviseerd en zo is er wederzijds waardering ontstaan. Vooral de constructieve houding van de fractie die afgelopen zomer vele uren heeft geïnvesteerd in het opstellen van de Voorbegroting die in september aan de gemeenteraad is aangeboden, heeft mij overtuigd dat LO bestuurlijke verantwoordelijkheid wil dragen. Toen tijdens de informatieperiode duidelijk werd dat LO toe zou treden tot het college van B&W heeft de partij mij gevraagd kandidaat te zijn.’

Roeffen heeft ervaring als interim-manager, maar dat wil niet zeggen dat hij de wethouderspijp over vijftien maanden ook inderdaad aan Maarten geeft. Mijn eerste opdracht is het aangepaste bestuursakkoord in collegiaal overleg tot een goed einde te brengen. Als na de verkiezingen voor de gemeenteraad van maart 2014 Leefbaar Oegstgeest wederom (een van) de grootste partij(en) van Oegstgeest is, vind ik dat LO ook na 2014 in het college van B&W vertegenwoordigd moet zijn: dat vind ik een gezond democratisch principe. Ik zal een eventuele kandidatuur (als wethouder, JD) dan serieus overwegen.’