HILLEGOM – De communicatie van de gemeente moet een stuk beter. Een onderzoeksbureau heeft voorstellen ingediend, waarmee dit bereikt kan worden. Zo moet burgemeester Jan Broekhuis nog meer worden ingezet als symbolisch leider bij belangrijke communicatiemomenten.
De gemeentelijk medewerkers dienen meer ‘empathie’ te hebben met de inwoners. De belastingbetalers verwachten namelijk een ‘vriendelijke, deskundige, duidelijke en betrouwbare dienstverlening’, aldus het rapport. Ook moet de gemeente zorgen voor een betere balans tussen de beschikbare informatie op internet en een goede bereikbaarheid voor het persoonlijke contact.
Het college wil de aanbevelingen overnemen: ‘Slechte communicatie leidt namelijk tot verlies van draagvlak bij de betrokken doelgroepen en tot imagoschade voor de gemeente en het gemeentebestuur’, zo stelt een ambtelijk advies. De verbeterde communicatie moet binnen twee jaar gerealiseerd zijn. Om dit te realiseren wordt een tijdelijke communicatieadviseur ingehuurd.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home