Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 maart 2013

Jonge held redt scootmobieler

NOORDWIJK – De 12-jarige Felipe Zandvoort heeft een scootmobieler gered van een zekere dood. Hij fietste zaterdag 2 maart van het huis van een vriendje en passeerde een sloot aan de Nieuwe Zeeweg bij het Kruydpark. Het was al donker en uit een ooghoek zag hij iets liggen, dat leek op een pop. Het was echter een man die met zijn scootmobiel de sloot in was gereden.

De man riep op hulp en de kleine held stapte van zijn fiets. ‘Het is te laat. Ik krijg geen lucht en ik ga dood’, steunde het slachtoffer, maar Felipe pakte zijn mobiel en belde het alarmnummer 112. Hij werd ondanks zijn leeftijd direct serieus genomen. Even later kwamen de jeugdige Alex Krapels met een vriend langs om het hoofd van de invalide man te ondersteunen. De politiek en ambulance trokken met groot materieel naar de plek des onheils en zij zorgden ervoor dat de man uit het water werd gehaald.

Een dag later was Felipe nog steeds niet helemaal bekomen van de schrik. Hij was erg ongerust en vroeg zich af of de man nog leefde. Zij moeder Diane is echter reuzetrots op haar zoon: ‘Ik ben me rot geschrokken, maar vind het dapper dat hij de geest kreeg om direct 112 te bellen.’ De man werd naar het ziekenhuis gebracht om daar bij te komen van zijn avontuur.