Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

17 juni 2013

Forse subsidie voor Kaag en Braassem Promotie

KAAG EN BRAASSEM – Het college van burgemeester en wethouders stemt in met een nieuwe subsidie van 45.000 euro aan Kaag en Braassem Promotie. Vorig jaar heeft deze stichting voldaan aan 80% van de doelstellingen en het college is daarom zeer tevreden over de resultaten, zo stelt wethouder Floris Schoonderwoerd.

De wethouder stelde donderdag 23 mei: ‘We hebben veel geloof en overtuiging in de werkzaamheden van die club. Ze bieden combinatiepakketten aan van evenementen en gaan het merk ‘Kaag en Braassem’ net zo in de markt zetten, zoals de Veluwe ook bekend staat. Ook hebben ze een mooie site www.rondomkaagenbraassem.nl.’

Schoonderwoerd vindt het niet realistisch, dat de stichting alle geplande acties en activiteiten ook daadwerkelijk kan uitvoeren. ‘Tegenwoordig moet alles SMART, maar dat vind ik kul. Bij het lanceren van een merk kun je niet binnen een jaar zeggen, hoeveel overnachtingen dat oplevert. Wel levert het meer samenwerking van ondernemers op, maar ook gaat de stichting samen met de recratie-ondernemers, de Kamer van Koophandel en de Rabobank een plan maken. Bekeken wordt, hoe Kaag en Braassem meer bekendheid krijgt en hoe de restaurants meer bezoekers krijgen.

Een aantal zaken die de stichting bereikt heeft, zijn onder meer het Polderganzenbord (een fietspuzzeltocht, JD) en het opstellen van een marketingcommunicatieplan voor enkele evenementen. Nog niet gerealiseerd is onder meer de doelstelling om een ‘Elfdorpentocht’ te organiseren. Dat zou later dit jaar moeten gebeuren. Ook moet nog een methode ontwikkeld worden voor het meten van bezoekersaantallen. Bovendien staan grote bedrijven niet te springen om als ‘founding father’ geld bij te dragen aan de stichting.