LISSE – De ambtenaren in het gemeentehuis hebben een lastige tijd gehad. Uit onvrede zijn al drie mensen opgestapt. Een van de redenen voor deze onrust is de druk om almaar meer en klantvriendelijker te presteren. Dat blijkt uit een ambtelijk rapport dat dinsdag 11 juni openbaar werd gemaakt door het college van burgemeester en wethouders.
Het rapport is opgesteld naar aanleiding van een ‘quick scan’ van de gemeentewinkel. Om de interne bedrijfsvoering van de afdeling te verbeteren, maar ook de externe dienstverlening verder te ontwikkelen, moeten tien stappen uitgevoerd worden door het gemeentelijk personeel. Zo was er niet altijd sprake van een ‘solide bedrijfsvoering’ en zijn er acties in gang gezet om de dienstverlening verder te verbeteren.
De onvrede binnen de gemeentewinkel bereikte haar hoogtepunt eind vorig jaar, en dat kwam in dezelfde periode dat het afdelingshoofd uitviel. De plaatsvervanger heeft de quick scan laten uitvoeren en daaruit komen enkele opmerkelijke conclusies. ‘Het besef dat dienstverlening niet louter een zaak is van de gemeentewinkel, moet ook nog in de organisatie verder toenemen. Er is tijd nodig voor het herstellen van het vertrouwen in de gemeentewinkel. In de winkel, maar ook in de rest van de organisatie zal er een goede balans gevonden moeten worden tussen de gewenste verandering en het verandervermogen van de medewerkers en het management.’
Inmiddels is het volledig werken op afspraak ingevoerd en de ambtenaren zijn hierover heel positief. Zo worden de medewerkers namelijk niet overspoeld met allerlei inwoners die de meest uiteenlopende vragen hebben.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home