LISSE –
Sinds 1 mei worden bezoekers aan het gemeentehuis alleen geholpen op afspraak.
Regelmatig worden inwoners die bijvoorbeeld een paspoort komen vernieuwen of
afhalen, weggestuurd. ‘Eerst een afspraak maken, mevrouw!’ De baliemedewerkers
staan wel altijd vriendelijk de mensen te woord en zijn ook bereid om direct
een afspraak in te plannen, maar dat is vaak pas enkele dagen later.
Het
komt ook voor, dat er verderop in het gemeentehuis geen bezoekers zijn, bijvoorbeeld
omdat mensen die een afspraak hebben gemaakt niet zijn komen opdagen. De
ambtenaren zitten dan te wachten achter hun bureau op de volgende afspraak.
Maar op dit moment is het niet mogelijk dat mensen die juist dan spontaan
binnen komen lopen, toch geholpen kunnen worden.
Toch was er vorige week een uitzondering. Een jonge
man kwam binnenlopen om zijn paspoort af te halen. De baliemedewerkster
vertelde hem, dat hij eerst een afspraak moest maken. ‘Bekijk het maar!’, riep
hij uit en liep vervolgens door naar achteren. Daar was een andere medewerker
toch bereid om hem zijn paspoort te geven. En met een brede glimlach liep een
tevreden inwoner weer naar buiten.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home