Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

18 juni 2013

Werken op afspraak verloopt niet soepel

LISSE – Sinds 1 mei worden bezoekers aan het gemeentehuis alleen geholpen op afspraak. Regelmatig worden inwoners die bijvoorbeeld een paspoort komen vernieuwen of afhalen, weggestuurd. ‘Eerst een afspraak maken, mevrouw!’ De baliemedewerkers staan wel altijd vriendelijk de mensen te woord en zijn ook bereid om direct een afspraak in te plannen, maar dat is vaak pas enkele dagen later.
Het komt ook voor, dat er verderop in het gemeentehuis geen bezoekers zijn, bijvoorbeeld omdat mensen die een afspraak hebben gemaakt niet zijn komen opdagen. De ambtenaren zitten dan te wachten achter hun bureau op de volgende afspraak. Maar op dit moment is het niet mogelijk dat mensen die juist dan spontaan binnen komen lopen, toch geholpen kunnen worden.
 
Toch was er vorige week een uitzondering. Een jonge man kwam binnenlopen om zijn paspoort af te halen. De baliemedewerkster vertelde hem, dat hij eerst een afspraak moest maken. ‘Bekijk het maar!’, riep hij uit en liep vervolgens door naar achteren. Daar was een andere medewerker toch bereid om hem zijn paspoort te geven. En met een brede glimlach liep een tevreden inwoner weer naar buiten.