LISSE
– Aan de ene kant steken de zes bollendorpen 180.000 euro in het promoten van
de Bollenstreek, maar tegelijkertijd investeert de gemeente ook in de Stichting
Lisse Marketing (SLiM). Het gaat over een periode van vijf jaar over bijna een
half miljoen euro. Deze organisatie moet zorgen voor de ‘gemeenschappelijke en
professionele promotie van Lisse richting inwoners, bezoekers en bedrijven’, zo
liet het college van burgemeester en wethouders weten op dinsdag 17 december.
Binnenkort ondertekent wethouder Cia Kroon
(VVD) een convenant, zodat de financiering van SLiM voor de komende jaren
verzekerd is. Dinsdag 17 december was de pers massaal opgetrommeld – en op
komen dagen – om de ondertekening van het convenant mogelijk te maken. De
papieren lagen klaar, de wethouder zat paraat, maar helaas kwam niemand van
SLiM opdagen. ‘De volgende keer toch maar zorgen voor een slimmere afstemming’,
zo constateerde een journalist vrolijk.
SLiM is in 2011
opgericht en eerder dit jaar is de Stichting VVV Lisse opgegaan in deze
organisatie. Ook de komende jaren mag SLiM activiteiten ontwikkelen voor het
promoten en het gastheerschap van Lisse. De gemeente stelt hier jaarlijks tot 1
januari 2019 maar liefst 81.750 euro (exclusief btw) voor beschikbaar, al gaat
dat bedrag met een paar procentjes per jaar omlaag. Ook wil de gemeente
prestaties zien op het gebied van dorpspromotie. Naast deze vaste bijdrage kan
SLiM ook rekenen op 5.000 euro per jaar aan opbrengsten uit de sandwichborden
en nog zo’n 13.000 euro aan inkomsten uit lichtreclame. De dames en heren
achter SLiM moeten overigens de komende jaren ook proberen om op een andere
manier aan inkomsten te komen, zodat de gemeente uiteindelijk minder hoeft bij
te dragen.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home